Prednosta MsÚ
Hlavné okruhy činnosti:
Prednosta riadi:
- kanceláriu prednostu mestského úradu,
- referát ľudských zdrojov,
- vedúcich odborov.
Prednosta vedie a organizuje prácu úradu, zúčastňuje sa zasadnutí MsZ a MsR s hlasom poradným, spolu s primátorom podpisuje zápisnice a uznesenia MsZ a MsR, v rozsahu poverenia primátora plní úlohy v oblasti pracovno-právnych vzťahov. Okrem toho:
- zastupuje MsÚ navonok,
- v záujme koordinácie a zabezpečovania úloh MsÚ zvoláva porady vedúcich oddelení, na ktorých ukladá konkrétne úlohy, ktorých plnenie pravidelne kontroluje,
- podľa potreby vydáva interné smernice MsÚ,
- dbá o účelnú organizáciu práce oddelení a osobitných útvarov MsÚ,
- koordinuje spoluprácu organizačných útvarov pri plnení úloh,
- sleduje výkon štátnej správy a samosprávy najmä z hľadiska dodržiavania zákonnosti a podľa potreby navrhuje opatrenia na zlepšenie ich výkonu,
- dbá o materiálno-technické vybavenie MsÚ a o odbornú prípravu zamestnancov MsÚ,
- stará sa o ochranu a hospodárenie s majetkom mesta,
- je oprávnený konať vo veciach obchodných, administratívno-právnych, týkajúcich sa MsÚ, pokiaľ nie sú Štatútom mesta, organizačným a pracovným poriadkom zverené primátorovi mesta,
- určuje pracovnú náplň vedúcich oddelení MsÚ,
- v čase jeho neprítomnosti prednostu zastupuje jeden z vedúcich odborov v rozsahu určenom náplňou práce a plní ďalšie úlohy, ktorými ho poveruje prednosta úradu.
Kancelária prednostu zabezpečuje najmä nasledovné úlohy:
a. organizovanie porád prednostu,
b. prijímanie stránok, oficiálnych hostí a návštev,
c. styk s orgánmi štátnej správy a s inými organizáciami a inštitúciami,
d. vedenie protokolu spisovej agendy MsZ,
e. organizovanie kolobehu písomností v zmysle spisového a registratúrneho poriadku MsÚ,
f. vybavovanie bežnej korešpondencie a administratívnej agendy prednostu MsÚ,
g. ďalšie činnosti podľa pokynov prednostu MsÚ,
h. vybavovanie bežnej korešpondencie podľa pokynov prednostu MsÚ,
i. koordinuje spoluprácu prednostu MsÚ s mestským úradom pri vybavovaní došlej pošty (príprava konceptov listov a správ zo strany zamestnancov MsÚ),
j. podieľa sa na zostavovaní a usporiadaní návrhu pracovného programu prednostu,
k. koordinuje všetky návštevy prednostu MsÚ,
l. vedie evidenciu dohodnutých konaní,
m. zabezpečuje a vyhotovuje príslušné podklady a materiály prednostovi MsÚ k rokovaniam,
n. koordinuje styk a spoluprácu prednostu MsÚ s politickými stranami a hnutiami vyvíjajúcimi činnosť v meste,
o. koordinuje styk prednostu MsÚ s ústrednými orgánmi, orgánmi štátnej správy a inými organizáciami a inštitúciami,
p. koordinuje styk prednostu MsÚ s občanmi mesta
q. koordinuje styk zamestnancov mesta s prednostom MsÚ
r. vykonáva ďalšie činnosti zabezpečujúce riadny chod sekretariátu podľa pokynov prednostu MsÚ,
s. zúčastňuje sa na rokovaniach a akciách podľa pokynov prednostu MsÚ.
Referát ľudských zdrojov zabezpečuje najmä nasledovné úlohy:
- komplexnú personálnu agendu zamestnancov mesta, poslancov mestského zastupiteľstva a uchádzačov o zamestnanie
- prípravu dohôd o vykonaní práce, o pracovnej činnosti a o brigádnickej práci študenta a vedie ich evidencie
- vedenie osobných spisov zamestnancov
- vedenie centrálnej evidencie zamestnancov a zvlášť evidencie zamestnancov so zníženou pracovnou schopnosťou
- vedenie evidencie dochádzky, práce nad čas, pracovnej pohotovosti, dovoleniek, práceneschopnosti a iných pracovno-právnych náležitostí
- prípravu výberových konaní na obsadenie pracovných pozícií podľa pokynov prednostu mestského úradu
- styk s poisťovňami a príslušným úradom práce
- preverovanie splnenia kvalifikačných predpokladov a osobitných kvalifikačných predpokladov zamestnancov
- mzdovú agendu pre zamestnancov mesta vrátanie likvidácie miezd a vedenia evidenčných listov dôchodkového zabezpečenia.
Aktualizované marec 2019
|