Činnosť Odboru ekonomiky a financovania
ZÁKLADNÉ OKRUHY ČINNOSTI:
1. Činnosť oddelenia účtovníctva a rozpočtu mesta
1.1 Zabezpečuje zostavenie rozpočtu mesta a v rámci toho:
• Zostavuje návrh rozpočtu a finančný plán,
• zostavuje podrobný rozpočet v spolupráci s jednotlivými odbormi ,oddeleniami a organizáciami zriadených mestom
• navrhuje zmeny rozpočtu,
• kontroluje plnenie rozpočtu,
• spracováva správy o plnení rozpočtu,
• navrhuje opatrenia na zabezpečenie plnenia rozpočtu a na odstránenie nedostatkov,
• mesačne vykazuje využívanie prostriedkov správy MsÚ a účtovne odsúhlasuje,
• čerpanie rozpočtu s jednotlivými odbormi a oddeleniami,
• navrhuje finančné a rozpočtové zabezpečenie nových úloh,
• zostavuje mesačné, štvrťročné, ročné výkazy plnenia rozpočtu
* zabezpečuje štatistické výkazy prostredníctvom RISAM
1.2 Fakturácia a v rámci toho:
• Vedie evidenciu došlých faktúr,
• vykonáva kontrolu došlých faktúr po formálnej stránke,
• zabezpečuje úhradu došlých faktúr,,
• vedie evidenciu došlých faktúr a uhrádza faktúry v rámci dotačných projektov,
• vykonáva archiváciu účtovných dokladov,
• zostavuje podkladový materiál pre inventarizáciu došlých faktúr.
1.3 Zabezpečuje operácie v peňažných ústavoch a v rámci toho:
• Pripravuje zriaďovanie a rušenie účtov v bankách, zabezpečuje podpisové vzory,
• denne kontroluje stavy na bežných účtoch,
• pripravuje podkladové materiály k získavaniu úverov,
• sleduje realizáciu splátkových plánov úverov,
• pripravuje a zúčtováva príkazy na úhradu,
• kompletizuje bankové výpisy na predkontáciu.
1.4 Vedie podvojné účtovníctvo v zmysle platných predpisov o účtovníctve a v rámci toho:
• Preveruje a kontroluje účtovné doklady,
• zabezpečuje zaúčtovanie na zvláštny analytický účet v rámci dotačných projektov,
• zabezpečuje zaúčtovanie projektov v rámci štrukturálnych fondov na zvláštnych analytických účtoch,
• zostavuje štvrťročné uzávierky,
• zostavuje účtovnú závierku,
• vyhotovuje výročnú správu,
• spracováva a zodpovedá za daňové priznanie mesta,
• zabezpečuje archiváciu účtovných písomností,
• predkladá štvrťročný prehľad záväzkov a pohľadávok,
• zostavuje ročný štatistický výkaz rozpočtových organizácií.
* zabezpečuje spoluprácu s audítorskými spoločnosťami a spolupracuje na vykonávaní auditov účtovníctva
1.5 Zabezpečuje pokladničnú činnosť a v rámci toho:
• Zabezpečuje vedenie pokladne,
• vypláca výplaty a preddavky, vypláca cestovné,
• pripravuje podklady pre mesačnú objednávku stravných lístkov, predáva stravné lístky,
• prijíma správne a iné poplatky v hotovosti od občanov i právnických osôb,
• zakladá doklady o stave cenných papierov.
1.6 Zabezpečuje archiváciu účtovných dokladov a vedenie príručnej registratúry
1.7 Účtuje a kontroluje úhrady za dane z nehnuteľnosti, poplatky, nájom a v rámci toho:
• sledovanie prijatých úhrad a zaúčtovanie úhrad za daň z nehnuteľnosti, daň za psa, za miestne poplatky, za nájom nebytových priestorov a pozemkov, predaj bytov
• sumarizuje prijaté úhrady podľa druhov poplatkov a daní podľa jednotlivých rokov
• vykonáva priebežné kontroly zaúčtovaných príjmov podľa druhov poplatkov a daní podľa jednotlivých agend s účtovníctvom MsÚ
• vykonáva priebežné kontroly úhrad s predpisom u dane z nehnuteľnosti a ostatných agend vedených v jednotnom informačnom systéme a poplatkov,
2. Činnosť oddelenia daní a poplatkov
2.1 Vyrubenie dane a miestnych poplatkov
• platobné výmery na daň pre fyzické aj právnické osoby
• platobné výmery na miestne dane pre fyzické aj právnické osoby
• platobné výmery na sankčné úroky
• rozhodnutia na pokuty
2.2 Vymáhanie nedoplatkov dane z nehnuteľnosti, dane za psa, za výherné hracie automaty...., a komunálny odpad
• Vydáva výzvy na zaplatenie nedoplatkov,
• pripravuje rozhodnutia potrebné na zabezpečenie daňových pohľadávok (záložné právo, atď.),
• prevádza exekučné vymáhanie nedoplatkov v spolupráci s exekútorským úradom
• pripravuje návrhy na vykonanie exekúcie,
• rokuje s exekútorským úradom,
• rokuje s neplatičmi,
• vykonáva podľa potreby priebežné kontroly daňových priznaní prostredníctvom dokladovej kontroly, prostredníctvom IKN a osobného jednania s daňovníkmi.
2.3 Evidencia daňovníkov
• Daňovníkov a ich priznaní,
• nájomníkov mestských nehnuteľností a ich nájomných zmlúv,
• úhrad za dane a poplatky, ako aj za úhradu nedoplatkov za minulé obdobia,
• úhrad za nájomné,
• nedoplatkov za nájomné.
2.4 Osvedčenia , povolenia
• vydáva povolenia na prevádzku zábavných a herných automatov,
• vydáva rozhodnutia – individuálne licencie na prevádzkovanie hazardných výherných prístrojov,
• spravuje agendu miestnej dane za ubytovanie, za predajné automaty, za nevýherné hracie prístroje.
* zabezpečuje informačnú povinnosť voči súdom ,polície,....
2.5 Spracovanie výkazov
• Daňové priznania a podklady k priznaniam priebežne počas celého roka,
• podklady pre vyrubenie dane z nehnuteľností a miestnych daní a poplatkov,
• oslobodenia a úľavy na dani vyplývajúce z osobitných predpisov,
• inventarizáciu pohľadávok miestnych daní a poplatkov k 31.12. bežného roka,
• inventarizáciu pohľadávok na nájomnom k 31.12. bežného roka,
• podklady k ročnej uzávierke,
• ročný výkaz pre MF SR - o dani z nehnuteľností,
• vydáva potvrdenia pre uchádzačov o sociálnu podporu.
2.6 Archivácia daňových dokladov
• Daňové priznania,
• podklady k daňovému priznaniu,
• platobné výmery s doručenkami.
3 Činnosť referátu ekonomickej metodiky a hospodárenia mestských organizácií
3.1 ekonomická metodika
* pripravuje a tvorí všeobecne záväzné normy , predpisy ,zásady a interné predpisy v oblasti ekonomiky na úrovni samosprávy
* koordinuje a metodicky usmerňuje mestské podniky a organizácie pri predkladaní podkladov a dokumentácie pre zostavenie konsolidovanej účtovnej závierky. Konsolidovanú uzávierku spracováva k schváleniu.
3.2 hospodárenie mestských podnikov a organizácií
* vypracováva stanoviská a analýzy k hospodáreniu mestských podnikov a organizácií. K tejto problematike vypracúva podklady k rokovaniu vedenia mesta.
* sleduje a koordinuje prípravu rozpočtov mestských organizácií , pripravuje stanoviská k ich návrhom pre vedenie mesta , k požiadavkám na poskytnutie príspevkov a dotácií
* sleduje a vyhodnocuje plnenie rozpočtov organizácií- štrťročne
* koordinuje a organizuje prípravu , vykonávanie a vyhodnocovanie kontrolných akcií za účelom zlepšenia hospodárenia spoločností
* koordinuje prípravu a predkladanie materiálov OEaF a mestských podnikov a organizácií na prerokovanie do finančnej komisie , Rady mesta a na rokovanie mestského zastupiteľstva
* metodicky usmerňuje proces verejného obstarávania v mestských organizáciách s cieľom efektívneho využívania verejných zdrojov
* vykonáva archiváciu dokumentácie v rozsahu náplne práce referátu
|