Oddelenie evidencie a správy majetku mesta zabezpečuje najmä:
- evidenciu a odpisovanie majetku mesta Komárno
- evidenciu a odpisovanie majetku mesta v prenájme obchodných spoločností a v správe mestských organizácií:
• evidenciu majetku mesta, zaradenie, vyradenie a odpisovanie majetku mesta.
• evidenciu prenajatého majetku mesta a majetku v správe inej právnickej osobe resp. organizácii zriadenej mestom + korešpondenciu (najmä za účelom kompletizácie dokumentov/podkladov potrebných pre zaradenie majetku do evidencie),
• evidenciu, zaradenie a vyradenie majetku mesta v príslušnej agende informačného systému mesta,
• prípravu podkladov pre vypracovanie protokolov o zverení a odňatí nehnuteľného majetku do resp. zo správy inej právnickej osobe resp. organizácii zriadenej mestom,
• prípravu podkladov pre ročnú inventarizáciu majetku mesta v spolupráci s ekonomickým odborom,
• prípravu a vykonávanie fyzických kontrol majetku mesta v prenájme resp. majetku zvereného do správy organizáciám zriadeným mestom Komárno,
• prípravu resp. vykonávanie mimoriadnej inventúry majetku mesta v prenájme resp. zvereného do správy organizácii zriadenej mestom.
• vykonávanie fyzických kontrol majetku mesta určeného na zaradenie do evidencie. Pokiaľ ide o majetok technického, resp. stavebného charakteru (stavby a ich zhodnotenie, stroje, prístroje a zariadenia), kontrolu úplnosti podkladových materiálov/dokumentov.
- majetkovoprávne vysporiadanie nehnuteľností mesta Komárno:
• delimitáciu nehnuteľností do majetku mesta v súlade so všeobecnými právnymi predpismi, vyňatia z poľnohospodárskeho pôdneho fondu,
• zabezpečenie listov vlastníctva pre majetkovoprávne vysporiadanie nehnuteľností,
• vykonávanie prehliadok a identifikácií pre majetkovoprávne vysporiadanie nehnuteľností,
• zabezpečenie geodetických prác potrebných k majetkovoprávnemu vysporiadaniu nehnuteľností,
• vypracovanie delimitačných protokolov a následne žiadostí o zápis do katastra,
• zabezpečenie ostatného podkladového materiálu k vysporiadaniu nehnuteľností,
- bežnú korešpondenciu,
- úkony spojené s prevodom vlastníctva hnuteľného a nehnuteľného majetku resp. ich prenájmom,
- výpožičku,
- verejné súťaže,
- zmluvy o prevode vlastníctva k hnuteľnému a nehnuteľnému majetku, nájomné zmluvy a zmluvy o výpožičke na pozemky a nebytové priestory:
• vypracovanie kúpnych zmlúv na prevod vlastníctva k nehnuteľnostiam a k hnuteľnému majetku mesta, nájomných zmlúv na pozemky a nebytové priestory,
• vypracovanie vkladov vlastníckeho práva do katastra nehnuteľností,
• vypracovanie zámenných zmlúv, podanie na zápis do katastra nehnuteľností,
• vypracovanie zmlúv k nehnuteľnostiam o záložnom práve, podanie na zápis do katastra nehnuteľností,
• vypracovanie zmlúv o zrušení a usporiadaní podielového spoluvlastníctva k nehnuteľnostiam, podanie na zápis do katastra nehnuteľnosti,
• vypracovanie zmlúv o budúcej zmluve k nehnuteľnostiam, podanie na zápis do katastra nehnuteľností,
• vypracovanie zmlúv o vecných bremenách a právach.
- prípravu materiálov do mestského zastupiteľstva a vykonanie schválených úloh,
- vedenie databázy nehnuteľného majetku mesta,
- analýzu využitia a využiteľnosti nehnuteľného majetku mesta:
• vedenie evidencie pozemkov a budov vo vlastníctve mesta v k. ú. Komárno a Nová Stráž pozemky v intraviláne a extraviláne za pomoci softvérov využívaných mestským úradom,
• spracovanie elektronickej databázy nehnuteľného majetku mesta Komárno,
• premietnutie databázy do geografickej mapy mesta,
• miestne šetrenia - užívanie majetku mesta bez právneho podkladu,
• vypracovanie analýz využitia a využiteľnosti nehnuteľného majetku mesta,
• vypracovanie a aktualizácia registra trvalé alebo dočasne prebytočného majetku spolupráca s oddelením evidencie a správy majetku mestu,
• osobné rokovania resp. korešpondencia súvisiaca s aktualizáciou databázy nehnuteľného majetku mesta resp. súvisiaca so zisťovaním neoprávneného užívania nehnuteľného majetku mesta,
- správu miestnych daní - osobitné užívanie verejného priestranstva:
• zabezpečenie pravidelnej kontroly užívania verejných priestranstiev,
• vydávanie povolení a zabezpečenie kontroly užívania verejného priestranstva počas trhov a jarmoku,
• vydávanie rozhodnutí k plateniu miestnej dane za užívanie verejného priestranstva,
• vydávanie stanovísk k podnikateľskej činnosti a určenie času prevádzky resp. času predaja.
- zúčastní sa na riadnych resp. mimoriadnych inventarizáciách spravovaného majetku mesta,
- zabezpečuje vedenie evidencie hmotného a nehmotného majetku úradu a jeho inventarizáciu
- pripravuje návrh na zefektívnenie hospodárenia s majetkom mesta.
Oddelenie vymáhania pohľadávok zabezpečuje:
- komplexnú agendu vymáhania daňových a nedaňových pohľadávok mesta od právnických a fyzických osôb, najmä:
• evidenciu, administráciu a realizáciu vymáhania pohľadávok mesta na základe odovzdaných/odstúpených podkladov z ostatných útvarov mestského úradu;
• zabezpečuje úkony a činnosti vyplývajúce pre mesto zo zák. č. zák. č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a vnútorných predpisov a nariadení mesta,
• podania na súdy, exekútorské úrady, notárske úrady, ako aj príslušné orgány verejnej správy vo veciach vymáhania pohľadávok;
• zastupovanie mesta pred súdmi, notárskymi a exekútorskými úradmi, príslušnými orgánmi verejnej správy vo veciach vymáhania pohľadávok;
• evidenciu súdnych sporov, týkajúcu sa vymáhania pohľadávok, a evidenciu a archiváciu ďalšej spisovej agendy oddelenia;
• vypracúvanie podkladov a návrhov na naloženie s nevymožiteľnými pohľadávkami mesta
• prípravu návrhov na trvalé upustenie od vymáhania pohľadávok mesta a podklady na ich odpísanie z účtovnej evidencie mesta;
• podieľa sa na inventarizácii pohľadávok mesta;
• úkony súvisiace s podanými žiadosťami o odpustenie dlhu;
• vymáhanie pohľadávok mesta z občianskoprávneho a obchodného styku;
• podania návrhov na príslušnom súde na vydanie platobného rozkazu vo veci uplatňovania a vymáhania pohľadávok mesta;
• vyhodnocovanie vymáhania pohľadávok v polročnom intervale;
• vykonávanie úkonov pri uzatváraní dohôd o splátkach a dohôd o odklade platenia;
• sledovanie konkurzných a reštrukturalizačných konaní v obchodnom vestníku;
• prihlasovanie pohľadávok do konkurzného konania a vedenie konkurzného konania;
• prihlasovanie pohľadávok do dražby;
• prihlasovanie pohľadávok mesta na základe výzvy likvidátora adresovanej veriteľom fyzických a právnických osôb, ktoré vstúpili do likvidácie;
• vydávanie rozhodnutí o zriadení zákonného záložného práva na zabezpečenie daňovej pohľadávky k veciam daňového dlžníka alebo ručiteľa a záložné právo k pohľadávke daňového dlžníka podľa zákona o správe daní a poplatkov
• realizáciu vymáhania pohľadávok prostredníctvom exekúcie na účty dlžníkov prostredníctvom informačného systému;
• prihlasovanie pohľadávok do dedičských konaní
• rozhodnutie o začatí daňového exekučného konania, daňová exekučná výzva, výkaz daňových nedoplatkov, daňový exekučný príkaz, zastavenie daňového exekučného konania, daňová exekúcia zrážkami zo mzdy, daňová exekúcia zrážkami z iných príjmov, daňová exekúcia prikázaním pohľadávky z účtu vedeného v banke;
• prípravu materiálov na rokovanie orgánov samosprávy (mestské zastupiteľstvo, mestská rada a príslušné komisie) súvisiacich s náplňou práce oddelenia.
Referát sociálneho bývania:
- rieši a zabezpečuje problematiku sociálneho bývania mladých rodín, sociálne slabších vrstiev obyvateľstva, ľudí bez prístrešia a sociálne neprispôsobivých občanov mesta,
- vedie evidenciu žiadateľov o sociálne bývanie alebo ubytovanie v zariadeniach sociálnych služieb,
- zodpovedá za bytovú agendu,
- spolupracuje s organizáciou spravujúcou bytový fond vo vlastníctve mesta,
- zabezpečuje prípravu, spracovanie a realizáciu projektov v oblasti sociálneho bývania
- vyjadruje sa k prevodu vlastníctva mestského bytu a nájomcu
- vykonáva terénnu sociálnu prácu
- zabezpečuje úlohy súvisiace s hospodárením s bytovým fondom, predovšetkým súhlas:
• na uzatváranie nájomných zmlúv,
• na prechod nájmu bytu,
• dohodou o výmere bytov,
• na vznik spoločného nájmu bytu,
• na prenechanie bytu alebo jeho časti do podnájmu,
- koordinuje a riadi poskytovanie sociálnej služby v útulku pre bezdomovcov, kde sa poskytuje ubytovanie na určitý čas, sociálne poradenstvo, nevyhnutné ošatenie a obuv,
- kontroluje dodržiavania podmienok na vykonávanie nevyhnutnej základnej osobnej hygieny v útulku,
- zabezpečí agendu súvisiace s prevádzkou nocľahárne.
Oddelenie evidencie obyvateľstva a budov
- vybavuje stránky a spracúva agendu súvisiacu so zákonom o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR,
- vybavuje stránky a vedie agendu súvisiacu s číslovaním stavieb v zmysle zákona o obecnom zriadení,
- vedie evidenciu budov a domov.
- spracúva návrhy na určenie a zmeny názvov mestských častí, ulíc a iných verejných priestranstiev v súlade so zákonom o obecnom zriadení, zabezpečuje ich nahlasovanie na príslušné orgány a inštitúcie a vedie s tým súvisiacu agendu,
- vedie stály zoznam voličov a s tým súvisiacu agendu pri zabezpečovaní volieb, referenda a miestneho hlasovania obyvateľov mesta,
- spolupracuje pri zabezpečovaní sčítania ľudu, domov a bytov, volieb do zákonodarných zborov, volieb do orgánov samosprávy obcí, volieb do vyšších územných celkov, volieb prezidenta republiky, volieb do európskeho parlamentu a referenda,
- vybavuje dožiadania súdov ohľadne správy o správaní, majetkových, sociálnych pomeroch.
|